Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Laten we een antwoord voor je zoeken!
Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Je kunt de antwoorden per
categorie bekijken:
-
Levering & bestelling
-
Waar bezorgen jullie in België?
We leveren in Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Je kan je locatie links onderaan de website wijzigen.
-
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De bezorging duurt gemiddeld 1-3 werkdagen. Mocht de bezorging langer duren, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
-
Wat zijn jullie bezorgopties?
Je Foodello-bestelling wordt verzonden via PostNL. Alle producten worden verzonden vanuit ons magazijn in Westzaan, Noord-Holland.
Bestellingen volgen de standaardlevering van PostNL. Dit betekent dat er éénmaal wordt geprobeerd om de bestelling op het bezorgadres te bezorgen. Indien je niet thuis bent, wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt afgeleverd. Je kunt, vóór bezorging, via de PostNL app een alternatief afhaalpunt kiezen als bezorgadres. Bestellingen blijven vervolgens minimaal één week liggen bij het afhaalpunt. Als het pakket niet wordt opgehaald wordt het automatisch teruggestuurd naar ons distributiecentrum.
De totale bezorgkosten hangen af van het totaalgewicht van de bestelling. De exacte bezorgkosten (per gewicht) vind je in de leveringsvoorwaarden.
-
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Omdat we zo snel mogelijk beginnen met het verwerken van je bestelling, is het na de bevestiging van de bestelling niet meer mogelijk om nieuwe producten toe te voegen.
Indien je je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op via het e-mailadres [email protected] of stuur ons een bericht via het chat-venster rechts onderaan de webpagina.
-
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Zodra je bestelling verzonden is, sturen wij een verzendbevestiging met een track & trace-code. Hiermee kan je het pakket online volgen. Houd er rekening mee dat je bestelling in twee of meer pakketten verzonden kan worden. In dit geval zie je twee of meer codes in de verzendbevestiging.
Precieze instructies voor het volgen van je bestelling vind je hier.
-
Hoe kan ik een pakket bestellen dat aan iemand anders moet worden bezorgd?
Vul in je bestelling in het veld "Je contactgegevens" van de kassapagina je eigen gegevens in en in het veld "Bezorging" de gegevens van de ontvanger van het pakket.
-
Ik kan geen bestelling plaatsen. Wat kan ik doen?
Als de webshop niet lijkt te werken en je geen bestelling kan plaatsen, is het verstandig om de browsergeschiedenis en cookies te verwijderen. In de cookies kan er iets worden opgeslagen dat verhindert dat de pagina goed functioneert. Daarnaast raden wij aan om Google Chrome als browser te gebruiken.
-
-
Betalingen, kortingscodes & cadeaubonnen
-
Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
Je Foodello-bestelling kun je altijd veilig betalen ongeacht de betaalmethode. De betaling gebeurt altijd via Klarna Checkout. De betaalmethode wordt gekozen vóór de bevestiging van je bestelling.Je kunt uit de volgende opties kiezen:
• Bancontact
• Klarna-factuur per e-mail: 30 dagen betalingstijd zonder bijkomende kosten
• Bank- of creditcardbetaling (Visa & Mastercard) op het moment van de bestelling
• Automatische incassoDe factuur krijg je in je e-mail binnen een aantal werkdagen na je bestelling.
-
Waarom heb ik geen factuur voor mijn bestelling ontvangen?
De factuur wordt binnen enkele dagen na de bestelling via Klarna verzonden naar het e-mailadres dat bij de bestelling is gebruikt. Controleer voor de zekerheid ook je spam inbox. De afzender van de e-mail is "Klarna".
-
Hoe kan ik een kortingscode of cadeaubonnen gebruiken?
Voeg de code toe aan het veld "Kortingscode" onder de winkelwagen. Vergeet niet op "Activeer" te klikken na het toevoegen van de code.
Let op! Je kan slechts één kortingscode of cadeaubon per bestellig toevoegen.
-
Mijn kortingscode werkt niet. Wat kan ik doen?
Het is handig om de voorwaarden voor het gebruik van de kortingscode te lezen in de e-mail die je bij de code hebt ontvangen. Veel voorkomende redenen waarom de korting niet geactiveerd wordt zijn:
• Het totaalbedrag van de bestelling is lager dan het bedrag dat nodig is voor de kortingscode.
• De kortingscode is van toepassing op een bepaalde leveringsmethode of productcategorie, wat niet het geval is voor deze bestelling.
• Er staat een spatie aan het begin of aan het eind in het invoerveld of er staat een typefout in de kortingscode.
Werkt de kortingscode nog steeds niet na het controleren van de bovenstaande punten? Neem dan contact met ons op via e-mail ([email protected]) of via het chatvenster rechtsonder op deze pagina.
-
-
Retourneringen & klachten
-
Mijn pakket bevat een verkeerd product, er ontbreekt een product of een product is kapot. Wat kan ik doen?
Indien je een verkeerd of defect product ontvangen hebt, neem dan contact op met de klantenservice van Foodello. Wij helpen je zo snel mogelijk verder!
Je kunt contact opnemen per e-mail ([email protected]) of via de chat rechts onderaan deze pagina. Vermeld het bestelnummer en om welk product het gaat, zodat we je zo snel mogelijk een oplossing kunnen bieden.
-
Welk recht heb ik om producten te retourneren?
Je hebt het recht om je bestelling volledig of gedeeltelijk te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. De retourtermijn eindigt na 14 dagen. Het is van belang dat de ongebruikte producten in oorspronkelijke staat en ongeopend geretourneerd worden.
Neem contact op per e-mail ([email protected]) of via het chat-venster op deze pagina rechts onderaan als je een product wil retourneren.
-
Mijn pakket is beschadigd tijdens het transport. Wat kan ik doen?
We verpakken onze Foodello-pakketten altijd zo goed mogelijk, maar soms hebben we de pech dat er iets kapotgaat tijdens het transport. Heb je een beschadigd pakket ontvangen of heb je je pakket hierdoor helemaal niet ontvangen? Neem dan contact met ons op per e-mail ([email protected]) of via de chat op deze pagina rechts onderaan. Wij zullen je zo snel mogelijk een passende oplossing bieden.
-
-
Foodello+
-
Wat is Foodello+?
We willen onze klanten belonen voor het maken van slimme keuzes en het verminderen van voedselverspilling. Dat is waar Foodello+ in beeld komt: het is de club waar je wordt beloond voor het verminderen van voedselverspilling. Een geweldig onderdeel van de club is ook dat je je eigen impact kunt inzien - want alle kleine beetjes helpen.
-
Hoe word ik lid Foodello+?
Dat is eenvoudig! Je kunt lid worden van Foodello+ wanneer je een bestelling plaatst of je kunt hier direct lid worden.
Als je je voor Foodello+ bij ons hebt ingeschreven, word je automatisch aan het programma toegevoegd.
-
Welke beloningen krijg ik als Foodello+ lid?
Als lid krijg je veel verschillende beloningen zoals exclusieve aanbiedingen en gratis leveringen. Je kunt ook je impact op het verminderen van voedselverspiling en besparingen in euro's bijhouden.
-
Waar vind ik de ontvangen beloningen en hoe gebruik ik ze?
Eerst moet je inloggen op je Foodello+ account - je vindt de beloningen in je eigen profiel.
Je kunt de beloningen gebruiken door ze te activeren vanuit je eigen profiel of je kunt ze activeren in je winkelwagen.
-
Hoe lang zijn de beloningen geldig?
Dat kan variëren. De geldigheidsduur wordt aangegeven bij elke beloning en kun je vinden in je profiel.
-
Waarom werkt de beloning die ik heb ontvangen niet?
Het spijt ons dat te horen! Helaas kunnen sommige beloningen niet tegelijkertijd worden gebruikt. Dit wordt altijd aangegeven in de beschrijving van de beloning.
Als deze vermelding ontbreekt, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Als ik mijn bestelling annuleer, krijg ik dan de beloningen die ik heb gebruikt terug?
Als je de bestelling zelf annuleert, worden de kilo's en euro's die je met die bestelling hebt verdiend helaas verwijderd.
Wil je meer weten over hoe wij de kilo's minder voedselverspilling berekenen? Lees hier meer.
-
Hoe kan ik meer beloningen ontvangen?
Heel eenvoudig: door meer voedselverspilling te verminderen! De kilo's voedselverspilling die je vermindert gaan hand in hand met de beloningen die je krijgt: hoe meer je vermindert, hoe meer beloningen je krijgt.
-
Hoe kan ik Foodello+ verlaten?
Je kunt je hele account verwijderen via ''Mijn info''. Nadat je dit hebt gedaan is het helaas niet mogelijk om je beloningen en informatie te behouden of te herstellen.
Het is niet mogelijk om geregistreerd te zijn in een account en alleen Foodello+ te verwijderen.
-
Ik heb een bestelling geplaatst maar ben vergeten in te loggen. Kan ik de verminderde kilo's voedselafval achteraf aan mijn account toevoegen?
Wij raden u sterk aan om ingelogd te blijven zodat de kilo's voedselafval automatisch aan uw account worden toegevoegd.
Maar zelfs de slimmeriken maken af en toe fouten. Mocht dit je overkomen, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Ik heb een bestelling of meerdere bestellingen gedaan voordat ik lid werd van Foodello+. Kunnen de kilo's voedselverspilling die ik eerder heb verminderd worden toegevoegd aan mijn account?
Helaas, dit is niet mogelijk.
-
Ik ben mijn gebruikersnaam / wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Dit hebben we allemaal wel eens gehad!
Als je je wachtwoord bent vergeten, klik je tijdens het aanmelden op ''Wachtwoord vergeten''. Je kunt dan een nieuw wachtwoord aanmaken.
Als je je gebruikersnaam bent vergeten, hebben we goed nieuws: je gebruikersnaam is altijd je e-mailadres.
Als je verdere hulp nodig heeft, helpt onze klantenservice je graag verder.
-
Mijn vriend ontving een ander soort beloning. Waarom ontvang ik niet hetzelfde?
Aangezien Foodello+ ons eigen, gloednieuwe loyaliteitsprogramma is, werken we er nog steeds aan om het steeds beter te maken. Daardoor kunnen sommige dingen na verloop van tijd veranderen, maar we streven ernaar iedereen eerlijk en gelijk te behandelen. We behouden ons het recht voor om de voordelen en regels van de Foodello+ club te wijzigen.
We behouden ons het recht voor om de beloningen en de regelgeving van de Foodello+ club te wijzigen, aan te passen, toe te voegen of te schrappen.
-
-
Overige vragen
-
Wat is de herkomst van jullie producten?
De producten die wij verkopen, zijn hoofdzakelijk restpartijen van Nederlandse producenten, importeurs en groothandelaars. Wij willen via de Foodello-dienst mogelijk maken dat ook deze producten worden geconsumeerd in plaats van weggegooid.
Restpartijen ontstaan bijvoorbeeld doordat de verpakking van een product wordt gewijzigd, het product enkel tijdens een bepaald seizoen wordt verkocht (bijv. kerst-producten), de productie van een product wordt stopgezet, er te veel producten op voorraad zijn of wanneer er fouten op de verpakking staan. Ook producten met een ten-minste-houdbaar-tot-datum die nadert of onlangs overschreven is, worden in de levensmiddelenbranche gezien als mogelijk schadelijk maar kunnen vaak nog geconsumeerd worden.
-
Met welke prijzen vergelijken jullie de aanbiedingsprijzen van jullie producten?
Wij vergelijken de prijzen van onze producten altijd met het normale prijsniveau van supermarkten. Het normale prijsniveau is exclusief verschillende promotiekortingen, uitverkopen en speciale acties van de supermarkten. Indien het normale prijsniveau van een product niet beschikbaar is vergelijken we de prijs met de aanbevolen adviesprijs van de producent. Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat dezelfde producten die wij in ons assortiment hebben ergens anders voor een andere prijs worden aangeboden.
-
Waarom is de prijs veranderd van een product dat ik eerder heb bekeken?
De prijzen van onze producten in de webshop kunnen om verschillende redenen variëren. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat er een speciale aanbieding is beëindigd, waardoor de prijs automatisch wordt gewijzigd naar de ''normale'' prijs. De prijzen kunnen ook veranderen doordat onze leverancier een geheel nieuwe partij van een product tegen een andere prijs aanbiedt. Daarnaast gebruiken wij dynamische prijsvorming om ervoor te zorgen dat wij alle producten verkopen en geen van onze eigen producten verspillen.
-
-
Contact
Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!
De klantenservice is op maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 geopend om je vragen te beantwoorden. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail ([email protected]), de chat rechts onderaan de webpagina en telefonisch via 078 48 11 22.